ブラジャーはここまで進化した!もはや下着じゃないレベル 【画像あり】

世界最大手の女性下着メーカーであるトリンプの日本法人が、毎年かなりユニークなノベルティ・ブラジャーを発表しているのをご存知だろうか?

その年に話題になった出来事や世相を反映させたブラジャーなのだが、下着の概念を超越したかなり奇抜なものが多く、毎年注目を集めているのだ。今回はそのラインナップの中から一部を紹介しよう。



Rice Bra(マイ田んぼブラ)
なんとブラのカップが米栽培キットに...。胸を育てることは難しいが、米ならなんとか頑張れそうだ。


Chopstick Bra(マイ箸ブラ)
実際に使用できる箸がセットになっており、ブラのサイドに収納できるとのこと。


Stop The Birth Rate Decline Bra(少子化対策ブラ)
深刻な少子化問題に着目した特製ブラ。おばあさんと彼女を支える若者たちが表現されている。
Solar Bra(太陽光発電ブラ)
眩しい太陽の下で携帯の充電をしながら、セクシーな下着姿で道行く男性を悩殺できて一石二鳥!?


その他の傑作ブラジャーはこちらからどうぞ
13 PHOTOS
新化を遂げた日本の下着
See Gallery
ブラジャーはここまで進化した!もはや下着じゃないレベル 【画像あり】

The marriage bra, unlocking the key to women's hearts everywhere.

Fish food sold separately.

Maybe you can't grow bigger boobs, but you can grow rice!

This bra helps you score a hole in one every time.

This bra demonstrates the rise of women in Japan and looks super comfortable!

Because nothing promotes tourism and pride in one's country quite like a bra.

Who wouldn't like to eat food like this?!

The jury is out. This bra is guilty of being uncomfortable.

A bra designed by Bjork.

How romantic!

Overcoming addiction just got a whole lot easier.

If this bra doesn't stop the birth rate decline in Tokyo, then I don't know what will.

Turn your iphone on and turn him on with Triumph's solar bra. Because what is more attractive than a fully charged phone?

HIDE CAPTION
SHOW CAPTION
of
すべて見る
スライドに戻る


■関連リンク
MoMAで日本のアート史を振り返る展覧会が開催
ビールを飲むのがちょっと楽しくなるアイテム19点

■関連映像

■関連フォトギャラリー
13 PHOTOS
世界の奇妙なファストフード・メニュー13選
See Gallery
ブラジャーはここまで進化した!もはや下着じゃないレベル 【画像あり】
HIDE CAPTION
SHOW CAPTION
of
すべて見る
スライドに戻る
8 PHOTOS
Tokyo 1955–1970: A New Avant-Garde
See Gallery
ブラジャーはここまで進化した!もはや下着じゃないレベル 【画像あり】

Yokoo Tadanori.(Sōzōsha) (Shinjuku dorobō nikki [Sōzōsha]). 1968. Screenprint. 39 1/4 x 28″ (99.7 x 71.1 cm). The Museum of Modern Art, New York. Gift of the designer. © 2012 Yokoo Tadanori

Nakanishi Natsuyuki. Compact Object (Konpakuto obuje). 1962. Bones, watch and clock parts, bead necklace, hair, eggshells, lens, and other manufactured objects embedded in polyester. 5 5/8 x 8 3/8 x 5 1/2″ (14.3 x 21.2 x 14 cm). The Museum of Modern Art, New York. Frank Crowninshield Fund. © 2012 Nakanishi Natsuyuki

Tateishi Kōichi (Tiger Tateishi). Samurai, the Watcher (Kōya no Yōjinbō). 1965. Oil on canvas. 51 5/16 x 63 3/4″ (130.3 x 162 cm). The National Museum of Art, Osaka. © Estate of Tiger Tateishi, courtesy The National Museum of Art, Osaka

Yamaguchi Katsuhiro. Vitrine: Deep into the Night (Vitorīnu: Yoru no shinkō). 1954. Watercolor on paper, oil on wood, corrugated glass. 25 3/4 x 22 1/4 x 3 9/16″ (65.5 x 56.5 x 9 cm). Museum of Contemporary Art Tokyo. © Yamaguchi Katsuhiro, courtesy Museum of Contemporary Art Tokyo

Nakamura Hiroshi. Upheaval (Nairanki). 1958. Oil and pencil on plywood. 36 1/4 x 72 7/16″ (92 x 184 cm). Aichi Prefectural Museum of Art, Nagoya. © Nakamura Hiroshi, courtesy Aichi Prefectural Museum of Art, Nagoya

Nakamura Hiroshi. Circular Train A (Telescope Train) (Enkan ressha A [Bōenkyō ressha]). 1968. Oil on canvas. 71 5/8 x 89 9/16″ (182 x 227.5 cm). Museum of Contemporary Art Tokyo. © Nakamura Hiroshi, courtesy Museum of Contemporary Art Tokyo

Ikeda Tatsuo. Arm (Ude). 1953. Oil on canvas. 28 5/8 x 23 7/8″ (72.7 x 60.6 cm). Itabashi Art Museum, Tokyo. Courtesy Itabashi Art Museum, Tokyo

Ay-O. Pastoral (Den’en). 1956. Oil on panel. 72 1/16″ x 12′ 1 13/16″ (183 x 370.4 cm). Museum of Contemporary Art Tokyo. © Ay-O, courtesy Museum of Contemporary Art Tokyo

HIDE CAPTION
SHOW CAPTION
of
すべて見る
スライドに戻る
続きを読む